woensdag 28 juni 2017

D66 stelt schriftelijke vraag over herinrichting rondom de feestdagen

De herinrichting van de St. Janstraat en de Birgittinessestraat zorgt bij een groot aantal ondernemers voor onrust stelt D66 Uden. De partij vindt dat de gemeente het ondernemers niet aan kan doen om de herinrichting rond de feestdagen uit te voeren. Dat zou ervoor zorgen dat zij veel winst mislopen.

Afgelopen week ontvingen de ondernemers in de omgeving van de St. Janstraat en de Birgittinessenstraat van de gemeente een mail waarin werd medegedeeld dat de komende maanden het definitieve ontwerp van de herinrichting St. Janstraat-Birgittinessenstraat wordt uitgewerkt naar de technische omschrijving waar de aannemers hun prijsaanbieding op kunnen maken. In de mail stond tevens dat het uitvoeringstijdstip op dit moment nog niet bekend is doch naar later in het jaar wordt verschoven zodat deze richting feestdagen en de winter gaat.

De mail heeft bij een groot aantal ondernemers voor onrust gezorgd. Ondernemers vrezen terecht dat de straat open komt te liggen in de periode dat zij de grootste omzetten van het jaar maken. Bij sommige winkels ligt dat zelfs op zestig procent van de jaaromzet die in de laatste drie maanden van het jaar gerealiseerd wordt. Het kan dan niet zo zijn dat in deze periode de winkels slecht bereikbaar zijn en daarmee de bedrijfsresultaten van deze winkels zwaar onder druk komen te staan.