Even voorstellen: Jaap Lommerse

JaapgaatervoorMijn naam is Jaap Lommerse.

Ik ben geboren en getogen in Uden. Vanaf 1988 mag ik ons mooie dorp al onveilig maken.
Opgroeien in een groen en bruisend dorp, wat wil je nog meer?

Uden is een geweldige gemeente. In het weekend makkelijk met de hond de Maashorst of Bedaf in, ‘s avonds een biertje bij een van de vele horeca gelegenheden, een speeltuin en grasveld voor de deur voor als we straks kinderen zouden krijgen. Maar de toekomst van ons dorp staat onder druk. Zijn we wel in staat om voorzieningen in stand te houden? Gaan onze kinderen straks naar een goede school, krijgen ze zwemles in Uden,  kunnen ze genieten van de schone lucht waarin ik opgegroeid ben? En wonen wij in een gemeente waar we invloed hebben op het beleid dat ons raakt, of worden besluiten op afstand genomen in ondoorzichtige samenwerkingsverbanden? De kloof tussen “burger” en “politiek” wordt steeds groter, hoe lossen we dat op? Het zijn die vragen die mij hebben doen besluiten me verkiesbaar te stellen voor de gemeenteraad.

De afgelopen jaren werkte ik voor een groothandel in de watertechniek. En daar wordt ik elke dag geconfronteerd met de noodzaak om mee te gaan met je tijd. De succesrecepten uit 1966 werken niet meer, en gelukkig komen we elke dag, elke week, elk jaar tot nieuwe inzichten. Deze inzichten toepassen vergt durf, maar ook dat we luisteren naar elkaar. Want alleen samen krijgen we het voor elkaar.

En wat is nou mooier dan dat samen te mogen doen met alle mensen uit onze gemeente? Uden kent vele gezichten, en niemand kent ze allemaal. Alleen door met elkaar te praten, elkaar te vertrouwen en elke dag een stap vooruit te zetten zullen we elkaar leren begrijpen. Laten we investeren in elkaar!

D66 Uden investeert in jouw toekomst!

Jaap Lommerse
Lijst 6 nummer 3